Základní detailingové vybavení

Když už víte, co je to detailing, pojďme se podívat na produkty, které potřebujete do začátku. Předem je nutno podotknou, že to bude trošku vyšší investice, než když zajedete na benzínku, kde koupíte šampón s houbou a jedete domů chudší jenom o 150 Kč. Základní investice (velmi zhruba) jsou 2-4 tisíce Kč za chemii, dále budete potřebovat dvě vědra, mikrovláknové ručníky a utěrky, a velmi přínosným pomocníkem je vysokotlaká myčka (lidově „wapka“). To je investice dalších 5 až 10 tisíc korun. Samozřejmě začít se dá i s málem a dokupovat postupně. Naprostým základem pro základní mytí je tak vhodný šampon, mycí rukavice nebo houba a nějaký pořádný ručník, a ideálně alespoň slabá wapka.

Za „vyšší základ“ můžeme považovat potom zhruba toto:

(v závorce jsou vždy odkazy na články k tématu, pokud nějaké jsou)

  • dvě vědra (více info)
  • rukavice nebo vhodná houba na mytí (více info)
  • autošampón, pH neutrální (více info)
  • sušící ručník z mikrovlákna (zapomeňte na jelenice) a mikrovláknové utěrky (více info)
  • clay („modelína“) a lubrikace k ní (co to je, jak se to používá)
  • příprava pod vosk, „leštěnka“ (více info)
  • vosk (přírodní, syntetický, tekutý, sealant, … možností je dnes mnoho) (více info)
  • aplikátor

S touto základní sadou se lze vejít pod 2000 Kč, nicméně já bych dále doporučoval rovnou doplnit následující položky:

Několik dalších dobrých pomůcek můžete zakoupit např. v Ikea, viz tipy v tomto článku.

Toto je dobrý základ, se kterým se dá začít. Jednotlivým položkám se budu věnovat zase v dalších článcích.

You may also like...

1 Response

  1. David napsal:

    Chtěl bych požádat o radu/upřesnění.
    Plánuji pořízení nového vozu (SUV, stříbrná met., kožené sedačky – vyhřívané a ventilované) a rád bych se mu věnoval více než doposud svým služebním vozům (ikdyž byly vždy čisté a navoněné).
    S detailingem nemám zkušenosti a proto bych rád požádal o upřesnění potřeb, které jsou nezbytné pro péči o nový vůz. Rád bych se dozvěděl konkrétní značky/typy výrobků na jednotlivé činnosti (exteriér/interiér), dle Vaší osobní zkušenosti – dám raději na názor někoho kdo s konkrétním výrobkem pracoval, než na reklamní samochválu. Cenově – zlatá střední cesta (někde se dá ušetřit, jinde se vyplatí investovat) dle Vašich zkušeností – nechám si poradit.
    Předem děkuji za odpověď David

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *